Hoe werkt de secundaire luchtpomp?

De secundaire luchtpomp heeft een belangrijke functie. Bij een koude start van een benzinemotor is de verhouding van lucht en brandstof niet optimaal. De ECU wil deze verhouding zo snel mogelijk verbeteren en gebruikt hiervoor de secundaire luchtpomp. Deze luchtpomp zorgt voor lucht in het uitlaatsysteem en richt zich op de katalysator. Door deze lucht stijgt de temperatuur van het uitlaatgas. Dit zorgt ervoor dat de katalysator sneller wordt opgewarmd en de uitstoot wordt gereduceerd. Kortom, de secundaire luchtpomp heeft als doel om uitstoot te verminderen door de katalysator sneller te laten opwarmen.

Problemen met de secundaire luchtpomp

Twijfel je of de problemen in je auto te maken hebben met de secundaire luchtpomp? Wij kunnen dit gemakkelijk voor je controleren. Blijken er problemen met de luchtpomp te zijn? Dan is het belangrijk om deze problemen met de secundaire luchtpomp professioneel op te lossen. Digicar heeft hiervoor een softwarematige oplossing ontwikkeld. Hiermee kunnen we, met behulp van aanpassingen in je ECU, de secundaire luchtpomp uitschakelen of herprogrammeren.

Meteen bellen

 

 

Autobedrijf Menges en De Vries, Emmen

Denk jij dat je te maken hebt met een secundaire luchtpomp probleem? Wellicht twijfel je nog wat er precies met je auto aan de hand is, misschien ben je er al zeker van. Wat jouw situatie ook is, maak een afspraak bij autobedrijf Menges en De Vries in Emmen. Wij zijn gespecialiseerd in auto tuning en het oplossen van problemen zoals problemen met de secundaire luchtpomp. Maak direct een afspraak!

Contactgegevens